شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

گروه ورزشی: استقلال با گل‌نزنی‌های آرش برهانی، بهترین فرصت برای حضور در میان تیم‌های بالای جدول را از دست داد.

استقلال که در پی توقف سپاهان و پرسپولیس به حضور در جمع مدعیان امیدوار بود با وجود برتری نسبی،‌ موفق به شکست سایپا نشد تا دایی رکورد جالب‌توجه خود در تقابل با تیم آبی‌پوش را حفظ کند و پس از 3 پیروزی در چهارمین بازی پیاپی به تساوی دست یابد.

استقلال و سایپا در حالی حساس‌ترین دیدار هفته بیست و سوم را برگزار می‌کردند که اتفاقات بازی‌های این هفته رقیب سرخ‌پوش استقلال را از صدرنشینی چند ماهه جدا کرد و به نقطه سوم جدول رساند.

 پرسپولیس، دقایقی پیش از آغاز بازی استقلال – سایپا رسما پله اول جدول را به رقیبان واگذار کرد که این اتفاق موجب خوشحالی هواداران تیم آبی‌پوش شد و آنها پیش از این بازی به حضور تیم محبوب‌شان در جمع مدعیان قهرمانی امیدوار شدند.

سایپا در حالی به مصاف استقلال رفت که 3 بازی گذشته خود برابر این تیم را با پیروزی پشت‌سر گذاشته بود. علی دایی در دو بازی فصل گذشته و دیدار رفت فصل جاری موفق به شکست استقلال شد که این نتایج او را به موفقیت در این دیدار نیز خوشبین کرده بود. با این وجود سایپا چهره متفاوتی نسبت‌به دیدارهای قبلی‌اش برابر استقلال داشت.

 در نیمه‌اول این بازی آبی‌پوشان برتری کاملی نسبت به حریف داشتند و تنها در رسیدن به گل برتری ناکام ماندند. استقلال در 20 دقیقه ابتدایی صاحب 3 موقعیت گلزنی شد که مهاجمان آبی‌پوش از این فرصت‌ها استفاده نکردند.

برهانی جدی‌ترین موقعیت‌های تیمش را در همین دقایق با بی‌دقتی‌های همیشگی از دست داد و نتوانست استقلال را به گل برتری برساند. تنها موقعیت جدی سایپا در این نیمه ضربه ایستگاهی شریفی‌نسب بود که با واکنش طالب‌لو راهی کرنر شد.

استقلال در دقایق پایانی این نیمه فشار بیشتری روی دروازه حریف وارد کرد اما درخشش معمارزاده و حسینی مانع از فروپاشی دروازه سایپا شد. نقش جباری در حملات استقلال کاملا پررنگ به نظر می‌رسید و بازیسازی این بازیکن، تیم دایی را به شدت تحت فشار قرار داده بود. در مقابل، آلوز و ترائوره در این نیمه در سایه مدافعان استقلال قرار داشتند و نتوانستند دروازه طالب‌لو را تهدید کنند.

 نیمه دوم هم با برتری قابل توجه استقلال آغاز شد. دایی برخلاف دیگر بازی‌های تیمش مقابل استقلال در بین 2 نیمه هم موفق به تغییر روند بازی نشد.

 بازی محتاطانه تیم دایی زیبایی بازی را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود و به طور کلی این بازی با دیدارهای همیشه جذاب و پرهیجان استقلال – سایپا قابل قیاس نبود.

استقلال همچنان با برتری در تصاحب توپ و تعداد موقعیت‌های گل به کسب 3 امتیاز می‌اندیشید. جدی‌ترین موقعیت آبی‌پوشان در دقیقه 59 شکل گرفت که بازهم برهانی در گشودن دروازه سایپا ناکام بود. در مقابل، ‌سایپا که هیچ موقعیت جدی پیدا نکرده بود روی اشتباه مدافعان و دروازه‌بان استقلال در دقیقه 60 صاحب بهترین فرصت برای گلزنی شد که زوهانی نتوانست در مقابل کوشکی ضربه نهایی را بزند و مدافع کوتاه قامت استقلال این توپ را به خوبی دفع کرد.

بازی پر برخورد 2 تیم در نیمه اول، 6 کارت زرد به همراه داشت و خروج کارت قرمز از جیب مسعود مرادی قابل پیش‌بینی بود. ابراهیم صادقی اولین کارت قرمز این بازی را در دقیقه 67 دریافت کرد. این اخراج می‌توانست روند بازی را به سود استقلال تغییر دهد اما 8 دقیقه بعد مجیدی با یک خطای هند عمدی دومین کارت زرد را دریافت کرد تا باز هم بازی به تعادل کشیده شود.

 در همین دقایق میلاد زنیدپور جدی‌ترین موقعیت سایپا را خلق کرد و با یک شلیک سنگین تیر افقی دروازه استقلال را به لرزه در آورد. منصوریان در دقیقه 85 از داخل محوطه 6 قدم نتوانست دروازه را باز کند و بهترین فرصت آبی‌پوشان برای پیروزی در این جدال را از دست داد.

صدرنشینی صبا

 اما در دیگر بازی‌های روز جمعه، تغییر صدرنشین مهمترین اتفاق ممکن بود. پرسپولیس عملاً صدرنشینی را روز چهارشنبه از دست داده بود، پس از شکست مقابل راه‌آهن و در شرایطی که دو رقیب صدرنشین در پی کسر 6 امتیاز در نزدیک‌ترین فاصله ممکن نسبت به این تیم قرار داشتند.

 در تهران، سپاهان که همچنان بازی‌های خانگی خود را به دلیل محرومیت خارج از خانه برگزار می‌کند مقابل مقاومت سپاسی قرار گرفت و با نتیجه بدون گل متوقف شد. این نتیجه هم برای پایین کشیدن پرسپولیس از صدر جدول کافی بود. سپاهان با 37 امتیاز و تفاضل گل بهتر در جدول بالاتر از سرخ‌پوشان قرار گرفت در حالی که صباباتری با شکست پاس همدان در مکان اول جدول ایستاد. صبا با 38 امتیاز جای پرسپولیس را گرفت و سرخ‌ها به مکان سوم جدول سقوط کردند.

 نفت با مربی جدید در آبادان شگفتی‌ساز شد و با دو گل ابومسلم را شکست داد تا به موفقیت‌های مداوم مظلومی پایان دهد. استقلال اهواز در کرمانشاه با نتیجه 3 بر صفر شیرین‌فراز را شکست داد و به جمع مدعیان نزدیک شد. پیکان هم در دیگر بازی دیروز موفق شد با یک گل پگاه قعرنشین را مغلوب کند.

کد خبر 44990

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز